Безпечної дози немає: вчені застерегли вагітних від вживання кави

Переглядів: 469
Безпечної дози немає: вчені застерегли вагітних від вживання кави

Вживання кофеїну вагітними пов'язане з багатьма негативними ефектами: гострим лейкозом, викиднем, народженням мертвої дитини або недостатньою вагою у новонародженого.

Такий висновок зробив професор Університету Рейк'явіка (Ісландія) Джек Джеймс , провівши дослідження. Його результати опубліковано у науковому журналі BMJ Evidence Based Medicine.

Кофеїн міститься в чаї, каві, шоколаді, прохолодних та енергетичних напоях, а також у деяких ліках. Багато досліджень показують, що він пов'язаний із деякими негативними наслідками для вагітних, тому ВООЗ рекомендує жінкам у положенні пити менше кави. Відомства охорони здоров'я США та Великобританії вважають, що вагітним можна вживати не більше 200 мг кофеїну на день (дві чашки міцної кави).

Джеймс проаналізував англомовні публікації на цю тему і зосередився на шести найбільш серйозних наслідках: викидні, народженні мертвої дитини, передчасних пологів, низької ваги, ожиріння або гострого лейкозу у новонароджених.

Вчений зробив висновок, що кофеїн із середньою чи високою ймовірністю може стати причиною будь-якого з них, окрім передчасних пологів. Найчастіше простежувався зв'язок між його вживанням та низькою вагою або гострим лейкозом у новонароджених, викиднем чи мертвонародженням.

При цьому Джеймс звернув увагу, що дослідження не визначає причин зв'язку, тому на результати можуть вплинути і сторонні фактори – симптоми вагітності, куріння чи спогади про те, як жінка пила каву. При цьому він вважає за необхідне перегляд рекомендацій про вживання кофеїну.

За словами Джекі Андерсон із Новозеландського інституту акушерства та гінекології, останні дані доводять, що безпечної дози для вагітних немає і його варто повністю виключити.

Якщо побачили помилку, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter!

Почитати ще: