Названо два напої, які можу поставити під загрозу здоров'я нирок

Переглядів: 548
Названо два напої, які можу поставити під загрозу здоров'я нирок

Хронічна хвороба нирок (ХХН) є серйозною проблемою громадської охорони здоров'я в усьому світі, торкаючись 10% дорослого населення світу та понад 20% осіб віком від 60 років. 

Це багатофакторне захворювання, у людей з нирковою недостатністю якість життя знижується, особливо у людей похилого віку з надмірною масою тіла та ожирінням.

Дослідження групи CIBEROBN під керівництвом Хорді Саласа та Андреса Діаса з Університету Ровіра-і-Віргілі (URV) в рамках проекту PREDIMED-Plus, виявило зв'язок між споживанням кави, чаю та змінами швидкості клубочкової фільтрації. Цей показник є маркером здоров'я нирок. Вчені вивчили анамнез та звички 5851 літньої людини з надмірною вагою або ожирінням.

Багато харчових компонентів відіграють важливу роль у збереженні функції нирок, запобіганні та уповільненні прогресування ХХН.

Кава та чай, два напої, що містять кофеїн, вживаються у всьому світі.

Кавове насіння характеризується високим вмістом поліфенолів (з антиоксидантними властивостями), кофеїну, вітамінів, мінералів та біоактивних фітохімічних речовин, потенційно корисних для здоров'я. Але дослідження споживання кави та чаю та функції нирок завжди були суперечливими.

Автори виявили, що споживання кави та чаю було пов'язане зі зниженням швидкості клубочкової фільтрації при подальшому спостереженні протягом 1 року.

Було помічено, що у людей, які випивають більше 2 чашок кави на день (50 мл кофеїну на чашку), швидкість клубочкової фільтрації погіршується більше, ніж у тих, хто вживає кави час від часу (менше 1 чашки на день) або тих, хто не п'є його. Вчені дійшли висновку, що споживання більше 2 чашок кави на день було пов'язане з підвищенням ризику швидкої втрати функції нирок на 19%. Аналогічно чай, що містить кофеїн, також може шкодити ниркам.

Якщо побачили помилку, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter!

Почитати ще: