Вчені виробили прозапальний індекс харчування, заснований на оцінці крові кількості біомаркерів запалення (хемокінів та інтерлейкінів), куди включили 18 продуктів харчування, які продемонстрували найбільш сильний зв'язок із запальними біомаркерами.
Таким чином їм вдалося з'ясувати, що цей індекс пов'язаний із підвищенням частоти серцевих захворювань та інсульту. У дослідженні взяли участь 210 тисяч осіб різної статі та віку, воно проводилося протягом 32 років, починаючи з 1986 року.
З урахуванням поправок на інші фактори – індекс маси тіла, фізичну активність, сімейний анамнез серцевих захворювань та використання полівітамінів – «прозапальна» дієта підвищує ризик серцевих захворювань на 46%, а ризик інсультів – на 28%.
Ризик серцевих захворювань та інсульту збільшують дієти з високим вмістом червоного та обробленого м'яса, рафінованого зерна та солодких напоїв. Щоб знизити ризики, вчені рекомендують вживати продукти з високим вмістом антиоксидантів, такі як зелені листові та жовті овочі, цільнозернові продукти, а також кава, чай та вино. Особливо дослідники виділили волоські горіхи, які знижують рівень шести із десяти біомаркерів запалення .
— Ідея, що одужують від певних продуктів сама по собі не вірна. Одужують від переїдання в цілому. Можна харчуватися тільки авокадо, лососем та кіноа та набирати вагу. Питання у кількості, – зазначила вона.



















