Вчені розповіли про корисну для серця дієту

Американські вчені довели, що дієта з високим вмістом жирів може запобігти або навіть повернути назад розвиток серцевої недостатності, пов'язаної з порушеннями метаболізму.
Міокард серця для підтримки серцевого скорочення потрібна величезна кількість хімічної енергії. Щоб підтримувати високу метаболічну здатність, серце гнучко адаптується до різних умов харчування. Однак при захворюваннях, пов'язаних із порушеннями метаболізму, такими як діабет, може розвинутись серцева недостатність.
Дослідники з Медичних шкіл Вашингтонського університету та Університету Сент-Луїса виявили в експериментах на лабораторних мишах, що дієта з високим вмістом жирів або кетогенна дієта повністю запобігає серцевій недостатності.
— Наша робота передбачає, що дієта з високим вмістом жирів та низьким вмістом вуглеводів може розглядатися як лікувальне харчування за серцевої недостатності, — зазначили автори дослідження.
Для нормального отримання серцем метаболічної енергії до мітохондрій клітин повинні вчасно доставлятися пірувати - солі піровиноградної кислоти, які є кінцевим продуктом метаболізму глюкози.
Цю роль виконує білковий комплекс MPC (mitochondrial pyruvate carrier - мітохондріальний переносник пірувату). Вчені виявили, що при серцевій недостатності у людини та миші знижується експресія MPC, що призводить до генетичної делеції MPC та порушення функції серця.
— Такій серцевій недостатності можна запобігти або навіть звернути назад, забезпечивши кетогенну дієту з високим вмістом жирів і низьким вмістом вуглеводів, — запевнили дослідники. — Цікаво, що 24-годинне голодування також забезпечило у мишей значне покращення ремоделювання серця.
Як і кетогенна дієта, тривале голодування збільшує залежність серця від окислення жирних кислот та знижує кетолітичний потік, незважаючи на підвищену доставку кетонових тіл у серце. Двадцятичотиригодинне голодування знизило рівень глюкози в крові та сильно підвищило концентрацію в плазмі неетерифікованих жирних кислот та кетонових тіл.
Значне покращення серцевої діяльності вчені спостерігали і у тварин з відсутністю серцевої експресії MPC, яким давали дієту з підвищеним вмістом жиру, але з достатньою кількістю вуглеводів для обмеження кетозу.
— Наше дослідження показує критичну роль мітохондріального пірувату у серцевій функції та підкреслює потенціал дієтичних втручань для покращення метаболізму серцевого жиру, щоб запобігти або звернути назад серцеву дисфункцію та ремоделювання в умовах дефіциту MPC, — додали вчені.
Почитати ще:


















