Як стать людини і спосіб заварювання їм кави впливають на холестерин

Вчені відзначають, що стать людини і спосіб заварювання ним кави можуть впливати на рівень холестерину в крові. І визначити таку залежність важливо, адже саме холестерин вважається відомим фактором ризику серцево-судинних захворювань. Дослідження опубліковано у журналі Open Heart.
В рамках експерименту з'ясувалося, що еспресо пов'язаний з найбільшими гендерними відмінностями щодо рівня холестерину. А ось кава з френч-пресу, навпаки, із найнижчими.
Рівень холестерину підвищують такі природні компоненти кави, як дитерпени, кафестол та кахвеол.
Для дослідження брали дані груп дорослих віком 40 років і більше, середній вік учасників експерименту – 56 років. Аналізувалися дані 21083 осіб, серед яких 11074 були жінки, 10009 - чоловіки. Вони брали участь в опитуванні, яке відбувалося у 2015-2016 роках у рамках довгострокового дослідження населення, яке розпочалося ще у 1974 році.
Учасникам запитували: скільки чашок кави вони випивають на день: жодної, 1-2, 3-5, 6 і більше. Також їх запитували і якому типу напою вони віддають перевагу — фільтрований, френч-прес, еспресо з кавомашини, напій з кавника для мокко або розчинний.
Крім того, у піддослідних взяли аналізи крові, виміряли ріст і вагу, а також провели опитувальник з додаткових факторів, які могли б впливати, який дієти вони дотримуються, який їхній спосіб життя, включаючи наявність шкідливих звичок — куріння, алкоголь. Враховували рівень фізичної активності та освіти людини та наявність такого діагнозу, як діабет II типу.
У середньому, виявилося, що жінки випивають 4 чашки кави, а чоловіки — 5. Аналіз даних показав, що зв'язок між кавою та загальним холестерином у крові варіювався залежно від методу заварювання. Так, 3-5 чашок еспресо щодня значно асоціювалося з підвищенням загального холестерину у крові, особливо в чоловіків. У порівнянні з тими, хто не споживав кави взагалі, цифри були такими: +0,09 ммоль/л у жінок та +0,16 ммоль/л у чоловіків.
6 і більше чашок кави з френч-прес також підвищує рівень холестерину, причому в обох статей практично однаково.
Використання 6 і більше чашок фільтрованої кави на добу підвищує на 0,11 ммоль/л холестерин у жінок, але при цьому не підвищує у чоловіків.
Розчинна кава збільшує цей параметр у обох статей, але при цьому немає залежності від кількості випитих чашок.
Дослідники зазначають, що в їхньому дослідженні не використовувалися стандартні розміри чашки. Оскільки експеримент проводився серед норвежців, тут варто розуміти, що вони п'ють із великих чашок для еспресо, ніж, наприклад, італійці.
Різні види кави - з кавоварок, капсул, кавників - швидше за все містять різну кількість основних хімічних речовин природного походження. А ще вченим поки що не вдалося встановити, чому наголошуються гендерні невідповідності у реакції холестерину на каву.
При цьому багато компонентів улюбленого багатьма напоями можуть мати не тільки здатність підвищувати холестерин, але й при цьому відрізняються протизапальними властивостями, захищають печінку та знижують ризики раку та діабету. Варто бути помірним у споживанні кави, тому що велика кількість напою може призвести до серйозних наслідків здоров'я.


















