Який раціон допомагає нормалізувати тиск

Завдяки дослідженню, проведеному за підтримки Національного інституту з вивчення серця, легенів та крові (США), лікарі розробили суперраціон для гіпертоніків, який здатний повернути підвищений тиск у нормальні межі.
DASH-дієта (Dietary Approaches to Stop Hypertension – дієтологічний підхід до лікування гіпертонії) – це режим харчування, який розроблявся спеціально для пацієнтів з гіпертензією. DASH-дієти збалансовані за змістом важливих компонентів харчування, які відповідають за роботу внутрішніх органів.
Людина може скласти меню самостійно зі списку рекомендованих продуктів.
До них входять
1. Зернові – не менше 7 порцій на добу (1 порція – скибочка хліба, 1/2 склянки макаронів з твердих сортів пшениці, половина тарілки каші).
2. Фрукти – 5 порцій на добу (1 порція – 1 фрукт середнього розміру)
3. Овочі – 5 порцій на добу (1 порція – півсклянки варених овочів).
4. Нежирні молочні продукти - 2-3 порції на день (1 порція - 50 г сиру або 0,15 л молока).
5. Насіння, боби, горіхи – 5 порцій на тиждень (порція – 40 г сухого продукту)
6. Тварини та рослинні жири – 3 порції на день (1 порція – чайна ложка оливкової або лляної олії).
7. Солодкі страви – не частіше 5 разів на тиждень (1 ч. л. варення або меду).
8. Рідина – 2 л на день (вода, зелений чай, сік).
9. Білок - 0,2 кг пісного м'яса чи риби, яєць.
Не можна вживати фастфуд, алкоголь (прийом спиртного провокує підйом тиску), ковбаси та консерви, жирне м'ясо, солодощі (цукерки, печиво) та пити газовану воду.
Приймати їжу слід 5 разів на день невеликими порціями (одна порція – близько 200 г).
Експерименти показали, що у людей з помірною гіпертонією (не вище 160/95) завдяки дієті вже за кілька днів верхній тиск знижувався в середньому на 6 мм Hg, нижній – на 3 мм Hg. У людей з високим тиском успіхи були ще більш вражаючими – 11 та 6 мм відповідно. Для повної нормалізації тиску (до 139/69) у середньому потрібно близько двох тижнів.
Єдине суворе обмеження DASH-дієти – у кількості солі. Європейські кардіологи провели окреме дослідження, яке показало, що чим менше натрію в раціоні пацієнтів, тим нижчий тиск у нього. Експерименти показали, що зменшення добової дози солі на 1 г призводить до зменшення 1 мм рт. ст. тиску.


















