Вчені не знайшли користі в інтервальному голодуванні

Інтервальне голодування допомагає знизити вагу не краще, ніж нормальне обмеження калорійності харчування, з'ясували китайські вчені. Також воно не має переваг у зниженні тиску, покращенні метаболізму та інших показників здоров'я. Втім, виражених негативних сторін у інтервального голодування дослідники теж не знайшли — і, можливо, його можуть використовувати ті, кому калорії вважати занадто складно.
Інтервальне голодування — популярний останніми роками режим харчування, у якому для прийомів їжі виділяються суворі відрізки часу, решта часу людина не їсть. У найпоширенішій схемі приймати їжу можна протягом восьми годин, а решту 16 відведено під голод. Деякі прихильники такого підходу вірять, що він дозволяє оздоровити організм, запускаючи процеси самоочищення в клітинах, але більшість його дотримуються, просто щоб схуднути.
Хоча у багатьох прихильників інтервального голодування вага дійсно знижується, було не до кінця зрозуміло, чи є у такого способу переваги для схуднення та покращення здоров'я порівняно із звичайним обмеженням споживання калорій.
Щоб перевірити це, китайські вчені з Південного медичного університету Гуаньчжоу запросили 139 добровольців з ожирінням, яких випадково розділили на дві групи. Перша приймала їжу лише у проміжку часу з 8:00 до 16:00, друга обмежувала калорійність щоденного харчування до 1500-1800 ккал для чоловіків та 1200-1500 ккал для жінок. Учасники мали фотографувати кожен з'їдений шматочок їжі та вести щоденник харчування — перші півроку щодня, наступні півроку — тричі на тиждень. Протягом усього експерименту учасників також консультували спеціалісти зі здорового способу життя як по телефону, так і персонально — у перші півроку вдвічі частіше, ніж у другі. Потім дослідники з'ясували, як змінилася маса тіла добровольців, частка жирової тканини, метаболічні фактори ризику.
Учасники у першій групі за час дослідження втратили в середньому по 9,4 кг за перші півроку та 8 кг за другі, у другій – по 8,9 кг за перші півроку та 6,3 кг за другі.
Окрім цієї невеликої різниці, дослідники не виявили жодних відмінностей — інтервальне голодування не впливало краще за звичайне обмеження калорій на рівень глюкози та ліпідів у крові, чутливість до інсуліну, артеріальний тиск. Також не було помітної різниці у зменшенні індексу маси тіла та кола талії. Не виявили дослідники виражених відмінностей у втраті жирової маси, включаючи вісцеральний жир. Навіть кількість скарг на слабкість, нудоту, біль у животі та інші симптоми виявилося рівним в обох групах.
«Серед пацієнтів з ожирінням режим інтервального голодування був не ефективнішим для зниження маси тіла, зменшення жирових відкладень чи метаболічних факторів ризику, ніж щоденне обмеження калорій, — пишуть автори роботи. — Ці результати показують, що обмеження споживання калорій пояснює більшу частину позитивного ефекту, який спостерігається при режимі харчування з обмеженням часу».
Почитати ще:


















